Floraveldgroep

Gaat eens in de maand het veld in om de wilde flora (en ook beestjes, paddenstoelen enz.) te bekijken

Voor iedereen met en zonder kennis van de wilde flora

Onze groep zoekt een klein terrein om samen de flora te bekijken en te determineren. We leren van elkaar en het is gelijk genieten van de natuur. De terreinen zijn in de buurt van Doetinchem op zoveel mogelijk fietsafstand (max. 15 km). Het is een berm, een erf, een tuin, een park, een natuurterrein, enz. Meestal op zaterdag van 10 tot 12 uur, soms op een andere dag. Iedereen heeft inbreng en mag iets organiseren. Je kunt een paar keer meegaan, daarna is het wenselijk om lid te worden van de KNNV of het IVN.

Heb je ook tijd op maandagmiddag dan hebben we een Plantenwerkgroep.

We geven een cursus in 2024 (maart-juni) om wilde planten te leren herkennen of als je graag met echte planten wilt oefenen door te determineren.

Elk jaar doen we mee met de Eindejaars Plantenjacht 2023-2024 Leden en niet-leden mogen meelopen, als je wilt helpen met het zoeken naar de bloempjes van wilde plantjes. Meestal ergens in Doetinchem in de laatste week van december.

Contact: voorzitter@doetinchem.knnv.nl