KNNV Kamperen 2023

Met natuurliefhebbers kamperen in tent, caravan en of camper

Gezellig de natuur in, drie dagen tot twee weken naar de mooiste gebieden in Nederland en Europa met andere KNNV’ers. Ook komend jaar heeft de KNNV kampeervakanties in lente, zomer en herfst georganiseerd in prachtige natuurgebieden. Vanaf een eenvoudige camping zijn er dagelijks één of meer excursies. Meestal van een paar uur of een hele dag ergens naar toe voor een wandeling. Soms ook fietsen of varen, maar ook zwemmen of een oud stadje bezoeken. De keuze hangt af van je eigen belangstelling. De deelnemers maken samen het kampprogramma. Er zijn altijd mensen die planten, vogels, vlinders of andere dieren kennen en die dingen aanwijzen en erover vertellen. Je kan je erin verdiepen of gewoon meegenieten. ‘s Avonds wisselen de deelnemers hun ervaringen uit en worden de plannen gemaakt voor de volgende dag.

De deelnemers zorgen zelf voor hun vervoer, hun onderkomen en hun eten. En er wordt soms een organisatorische bijdrage gevraagd. Er zijn leden van de afdeling Regio Doetinchem die zich regelmatig inschrijven. Tijdens de zomermaanden en met Pinksteren en Hemelvaart komen ook gezinnen met (klein-)kinderen. Het meebrengen van huisdieren is afhankelijk van de regels op de camping.

De voorbereiding wordt gedaan door vrijwilligers van de KNNV en door sommige kampdeelnemers. Meer informatie kun je vinden op https://kampeervakanties.knnv.nl/agenda